Ansök om Privatlån

Låna upp till 100 000 kr Ansök och få svar direkt Signera med BankID Låna upp till 100 000 kr Ansök och få svar direkt Signera med BankID

För att ansöka om privatlån måste du uppfylla våra grundkrav, du behöver:

  • Fyllt 20 år
  • En månadsinkomst på minst 12 500 kr
  • Ej ha skuld hos kronofogden
  • Vara folkbokförd i Sverige

Ansök helt online

Ansök helt online
  1. Fyll i låneansökan och identifiera dig med BankID, du får svar direkt!
  2. Välj vilket konto pengarna ska betalas ut till och signera med BankID.
  3. Klart!
    Pengarna betalas ut till dig.

Vanliga frågor om privatlån

Vilken ränta får jag?

All räntesättning är individuell och bestäms av dina förutsättningar.

Registreras en kreditupplysning?

Ja, vid ansökningstillfället så tar vi en kreditupplysning. Vi använder oss endast av UC.

När får jag pengarna?

Signerar du med BankID så tar det mellan 1 - 2 bankdagar att få ditt privatlån utbetalt.

Hur ansöker jag?

Kontrollera att du uppfyller grundkraven ovan, tryck därefter på "Starta ansökan" för att påbörja ansökan.

Kan jag betala av andra lån och krediter?

Ja, efter att vi har betalat ut lånet så kan du själv betala av dina andra lån och krediter.

Hur kan jag se att ni mottagit min betalning?

Logga in på Mina sidor med ditt BankID, där ser du alla transaktioner som blivit registrerade.

Kan jag amortera extra en månad?

Ja, använd samma bankgiro och OCR-nummer som på din vanliga faktura.

Kan jag hoppa över att betala en månad?

Ja, du har två betalningsfria månader, men du måste ha betalt de första fyra aviseringarna innan du kan utnyttja en betalningsfri månad. Därefter måste du betala ytterligare en avisering innan du kan utnyttja den andra.

Har ni endast annuitetslån?

Ja, vilket betyder att räntan minskar för varje månad och amorteringsdelen ökar, men alltid med samma månadskostnad.

Kan jag överlåta mitt lån till någon annan?

Nej, lånet är beviljat efter din kreditupplysning och därmed är du personligen ansvarig.

Kan jag få min faktura på mejl?

Ja, fakturan skickas normalt med mejl. Du kan också hitta fakturauppgifter på Mina sidor, men inte själva fakturan.

När betalar jag in uppläggningsavgiften?

Den läggs till skulden vid utbetalning och betalas in vid första aviseringen i sin helhet.

Kan jag betala med Autogiro?

Du kan välja att betala med Autogiro vid signering av lånet. Om du inte gjorde det valet men vill ändra senare, kontaktar du kundtjänst via Mina sidor eller på privatlan@byax.se så skickar vi ut en blankett.

Kan jag lösa mitt lån i förtid?

Du kan lösa ditt lån när du vill, du betalar då in det kapitalbelopp som återstår samt ränta fram till lösendagen.

Var kan jag se min nuvarande skuld?

Logga in på Mina sidor med ditt BankID, där ser du alla transaktioner som blivit registrerade och din nuvarande skuld.

Vad har er kundservice för öppettider?

Vardagar 09:00-16:00
Lunchstängt 12:00-13:00

Hur kontaktar jag er?

Om din fråga gäller ett pågående lån så kontaktar du oss via Mina sidor. För övriga frågor kan du maila till privatlan@byax.se

Hur mycket vill du låna?

Fyll i önskat lånebelopp och återbetalningstid

{+ monthlyCost|currency +} kr/mån *

* Räkneexempel: Annuitetslån {+ amountSliderValue|currency +} kr, återbetalningstid {+ repaymentPeriodSliderValue +} år. Den effektiva räntan är {+ effectiveInterestRate | percentage +}%, beräknad på nominell ränta på {+ interestRate | percentage +}%, uppläggningsavgift på {+ startupFee | currency +} kr samt avgiftsfri återbetalning med Autogiro. Den nominella räntan sätts individuellt baserat på dina förutsättningar. Ett lån på {+ amountSliderValue | currency +} kr kostar med ovan angivna förutsättningar {+ monthlyCost | currency +} kr/månad, dvs totalt {+ totalCost | currency +} kr.

Identifiering

För att vi ska veta att du är du, behöver du identifiera dig med BankID. Ingen kreditupplysning görs förrän du har fyllt i hela ansökan och tryckt på ansök.

Berätta om din huvudsakliga sysselsättning

>

Hushållet

Har du några andra lån eller krediter?

Fyll i din månadskostnad för eventuella övriga lån eller krediter. Det kan vara billån, kreditkort eller andra privatlån.

Om lånet

Något gick fel!

Vänligen försök igen, eller kontakta kundtjänst om felet består.

Skickar ansökan

Tyvärr kan vi inte erbjuda något lån till dig idag.

Du är välkommen att ansöka igen när dina förutsättningar har förändrats.

Vi ser att du redan har ett lån hos oss

Är du intresserad av en höjning?
Kontakta kundtjänst på 010-585 05 20

BankID

Starta BankID-appen på din mobil, dator eller surfplatta.
Om du vill använda BankID på den här enheten, tryck på knappen nedan.

Starta BankID-appen

Väntar på legitimering

Du har nu legitimerat dig

Något gick fel, vänligen försök igen

Åtgärden avbruten. Försök igen